miércoles, 25 de abril de 2012

CERVELL, MÚSICA I INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL


Dijous 26 d’abril, a partir de les 15 h
Fabra i Coats - Fàbrica de Creació


15.30 — 15.45 h
Les màquines i el cervell,
a càrrec de César Rennó Costa, SPECS UPF
Estudi de l’aplicació als robots de principis basats en el cervell o nous tipus d’artefactes cognitius, com els espais interactius de realitat mixta.

16.00 — 16.15 h
Realitat mixta i comportament humà,
a càrrec de Pedro Omedas i Alberto Betella, SPECS UPF. Aplicacions d’entorns de realitat mixta basades en la comprensió neurobiologia del cervell que són útils per a estudiar i entendre el comportament humà en aquests entorns que cada cop s’estan convertint més presents en el nostre dia a dia.

16.30 — 16.45 h
La rehabilitació i el cervell,
a càrrec d’Armin Duff, SPECS UPF
La plasticitat del cervell es manté al llarg de tota la vida i es pot utilitzar per aconseguir una reorganització funcional de les zones afectades per malalties com el vessament cerebral.

17.00 — 17.15 h

RGS - Sistema de jocs per a la rehabilitació,
a càrrec de Belén Rubio, SPECS UPF
El RGS es basa en el principi neurobiológic de com la plasticitat cerebral pot utilitzar-se per aconseguir la reorganització cerebral de les àrees afectades per un ictus a través de l’activació d’ àrees secundaries motores, com la que integra el sistema de neurones mirall.

La màquina de l’emoció
El participant viu una experiència multimèdia personalitzada. Un sistema multimodal detecta les seves respostes a partir de mesures fisiològiques i de comportament, com ara l’expressió facial. D’aquesta manera s’explora la sinergia que sorgeix entre el participant, un músic a temps real i un sistema de gràfics de composició anomenat SMuSe.

RGS - Sistema de jocs per a la rehabilitació
El Rehabilitation Gaming System (RGS) és un innovadora eina TIC de realitat virtual per a la rehabilitació de dèficits motors de les extremitats superiors després d’una lesió cerebral causada per un ictus. El sistema desplega un joc d’entrenament individualitzat que combina la realització de moviments davant d’un ordinador on es pot observar l’acció correlacionada amb membres virtuals mostrats en perspectiva i en primera persona.

Biomimetic Slam
Aquest robot imita el complex sistema sensorial que els animals apliquen a la recerca d’aliments, i pot detectar un senyal i orientar-se en espais oberts per assolir un objectiu. Emular la capacitat de la cerca d’aliment dels sistemes naturals és un objectiu molt important per a la robòtica

17.30 — 17.45 h
Pròtesi cerebral,
a càrrec d’Iván Herreros, SPECS UPF
Es podrien reemplaçar les àrees del cervell que no funcionen bé? Els avenços en el coneixement del cervell i en la tecnologia biohíbrida, després de diferents estudis duts a terme en rates, han confirmat que la implantació de pròtesis cerebrals pot tenir èxit.
18.00 — 18.15 h
 

El teu cervell, la teva música,
a càrrec de Sylvain Le Groux, SPECS UPF
La música afecta el cervell, la ment i el cos, però com? En aquesta presentació es mostrarà que és possible controlar la música directament amb el cervell utilitzant la tecnologia Brain Computer Interface (BCI), que també s’utilitza en el tractament de neuropatologies.
19.00 h

Neurociència i música,


a càrrec de Paul Verschure, ICREA, i Robert Zatorre, Universitat de McGill (Canadà). La música involucra la ment i el cos de les maneres més misterioses que podem imaginar i ens ajuda a entendre com treballa el nostre cervell. Xerrada amb traducció al llenguatge de signes


--------------

Barcelona Neurociència presenta exemples de la recerca més avançada en la interfície cervell-ordinador, en pròtesis neuronals, en neurorehabilitació i en màquines capaces de moure’s de manera autònoma; tots aquests projectes són del Grup de Recerca en Sistemes Sintètics, Perceptius, Emotius i Cognitius (SPECS) de la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Instal·lacions interactives, demostracions experimentals i, com a cloenda, la xerrada «Neurociència i música», a càrrec
de Paul Verschure i Robert Zatorre.

SPECS

El Grup de Recerca en Sistemes Sintètics, Perceptius, Emotius i Cognitius de la Universitat Pompeu Fabra s’encarrega d’estudiar els principis neuronals, psicològics i de comportament derivats de la percepció, l’emoció i la cognició. Ho fa combinant sistemes del món real amb sistemes computacionals i desenvolupant robots inspirats en la biologia. Duu a terme la seva activitat en tres eixos: la neurociència cognitiva teòrica, els sistemes biològics basats en el món real i les tecnologies reparadores del cervell.

Xerrades:
Instal·lacions:
SPEC

Producció: Anna Mura
Contribució artística: Sytse Wierenga
Contribució tècnica: Jens Nirme, Fabio Rotondi, Daniel Pacheco,
Alex Escuredo, Christian Mosc

No hay comentarios:

Publicar un comentario