Dos anys de condemna. Aquesta és la pena que ha de complir una mare per agredir la mestra de la seva filla. Tot i que finalment no entrara a la presó perque mo té antecedents, si que haurà de pagar una indemnització de 8000 euros a la víctima. Amb aquesta interpretación jurídica s’equiparen els professors de la xarxa pública a agents de l’autoritat. És a dir, es tracta als professors igual que els policies i agredir-los és un delicte. Si bé aquesta autoritat es reconeix en els tribunals, en el dia a dia dels docents aquest paper és qüestiona a cada moment. Mentre la societat és fa més permissiva i el coneixement es democratitza i deixar d’estar només en mans dels mestres, creix la falta de respecte cap a aquest col.lectiu. Però no són nomes els alumnes els qui qüiestionen la figura del mestra, els pares també hi juguen un paper actiu. Si 10 anys enrera et castigava un professor, els pares et podien doblar el castig. Ara són els pares qui no es refien i qüestionen la potetstat del mestre. La figura del docent s’ha desdibuixat, ha perdut força, ha deixat de ser un referent.Les baixes laborals en aquest col.llectiu s’han multiplicat, sobretot per depressió. Segons recents estudis la meitat del professorat té por de rebre agressions per part dels seus alumnes i amenaçats per l’ambient que hi ha als centres escolars. Més d’un 20 per cent ha rebut insults per part dels familiars dels alumnes. Què es pot fer per controlar aquestes situacions? Com millorar les relacions entre l’alumne, el professor i la família? Què cal fer per acabar amb la violència a les aules? En parlem aquesta setmana, com sempre des d'ANGLES diversos.
Converses educatives a Palafrugell.
-
Iniciem amb el meu amic Jaume Cela, aquestes converses que tenen com a
propòsit, reivindicar algun text pedagògic i conversar a l'entorn de temes
educat...
La observación de aula
-
¿De qué mejor manera se puede reflexionar sobre la propia práctica docente
que observándola y comentándola con un igual o un experto? Esto permite,
ademá...
És urgent un retorn a les humanitats?
-
L'educació està perdent valors del passat? Com impacten els canvis socials
sobre els nous models educatius? És urgent un retorn a les humanitats
clas...
JOAN, DEMÀ PARLARÉ DE TU ALS MEUS ALUMNES
-
Saps que és llei de vida que les grans persones vagin marxant. Tot i així
costa de pair quan han estat molt properes, els teus bons amics i
referen...
EMOCIONS BÀSIQUES (per treballar en anglès)
-
L’Anna Carpena ha passat aquest vídeo interessant per treballar les
emocions bàsiques en l’àrea d’anglès a l’ESO. Us deixo amb el link i el
vídeo.
Preguntas respetuosas, relaciones poderosas
-
Hay un consenso entre pedagogos que los maestros deberían preguntar más y
afirmar menos. Incluso que los alumnos deberían preguntar más y, sobre
todo, sabe...
Canvi d'espai web
-
A partir d'ara, el lloc on aniré escrivint i compartint informació al
voltant dels meus interessos i activitats serà
*http://dossier.xtec.cat/atallada/* , ...
Ciclo de conferencias sobre temas cognitivos
-
Este ciclo de conferencias, desarrollado el pasado otoño, se centra en
primer lugar en dos temas cognitivos fundamentales: la percepción y la
consciencia q...
La transferència (I)
-
02/07/2016
Tots estem d’acord que l’escola ha de garantir que el que s’ha après portes
endins s’aplicarà portes enfora. Doncs bé, la capacitat per projecta...
Info Lowongan Kerja Tangerang
-
*Info Lowongan Kerja Tangerang –* Persaingan untuk mendapatkan pekerjaan
saat ini semakin sulit, banyaknya perusahaan yang lebih selektif dalam hal
merekru...
La playa de Jonàs, un lugar donde amar la lectura
-
Projecte de 4 sessions a 4t d´ESO. Proyecto de 4 sesiones en 4 de la ESO
Per què llegir? No és igual que veure una pel·lícula? Com aprendre a elegir
llibre...
¿Dónde falla el sistema educativo?
-
Esta carta:
"Como estudiante de segundo de carrera me sorprendo de mi
propia ignorancia. Obtuve una matrícula de honor en Bachillerato, hablo ...
PORCS I GRANOTES.
-
Són dies de lluïta. Una lluïta que cadascú la fa a la seva forma,
conscients de la dificultat però confiats en una salvació individual front
a la debacle c...
La "Pedagogía del caracol"
-
Donat l'enorme interès que va suscitar l'Elogi de l'educació lenta, de Joan
Domènech, a Graó hem editat un segon llibre sobre educació lenta. La
Pedagogía ...
VI Jornades Fòrum Novadors. On esTIC?
-
VI Jornades Fòrum Novadors. On esTIC? http://www.novadors.org/
http://www.novadors.org/?page_id=284 Comunicació presentada a les Jornades.
Presentació del ...
De nou, informació més que interesant
-
A continuació teniu links a pàgines que contenen informació d'interés:
cartes...articles...
http://www.diarioinformacion.com/secciones/noticia.jsp?pRef=20...
...No queremos ser pesados
-
No, no tenemos intención de ser pesados...pero es que todavía existen
muchos amigos que siguen visitando este blog y que no saben que nos hemos
cambiado...
No hay comentarios:
Publicar un comentario