Dos anys de condemna. Aquesta és la pena que ha de complir una mare per agredir la mestra de la seva filla. Tot i que finalment no entrara a la presó perque mo té antecedents, si que haurà de pagar una indemnització de 8000 euros a la víctima. Amb aquesta interpretación jurídica s’equiparen els professors de la xarxa pública a agents de l’autoritat. És a dir, es tracta als professors igual que els policies i agredir-los és un delicte. Si bé aquesta autoritat es reconeix en els tribunals, en el dia a dia dels docents aquest paper és qüestiona a cada moment. Mentre la societat és fa més permissiva i el coneixement es democratitza i deixar d’estar només en mans dels mestres, creix la falta de respecte cap a aquest col.lectiu. Però no són nomes els alumnes els qui qüiestionen la figura del mestra, els pares també hi juguen un paper actiu. Si 10 anys enrera et castigava un professor, els pares et podien doblar el castig. Ara són els pares qui no es refien i qüestionen la potetstat del mestre. La figura del docent s’ha desdibuixat, ha perdut força, ha deixat de ser un referent.Les baixes laborals en aquest col.llectiu s’han multiplicat, sobretot per depressió. Segons recents estudis la meitat del professorat té por de rebre agressions per part dels seus alumnes i amenaçats per l’ambient que hi ha als centres escolars. Més d’un 20 per cent ha rebut insults per part dels familiars dels alumnes. Què es pot fer per controlar aquestes situacions? Com millorar les relacions entre l’alumne, el professor i la família? Què cal fer per acabar amb la violència a les aules? En parlem aquesta setmana, com sempre des d'ANGLES diversos.
Factores psicológicos del MIEDO
-
Historias de miedo: se huele y se contagia
Cadena Ser. A Vivir que son dos días 15/12/2024
Play/Pause
Historias de miedo: se huele y se contagia
50:08...
Aprender a enseñar a leer y a escribir
-
Parece lógico pensar que la escuela aprovecha el conocimiento científico y
académico sobre el aprendizaje de la lectura y la escritura. Pero un
porcentaj...
YOMO temia
-
Aquests darrers dies s’ha parlat molt de les conseqüències econòmiques
derivades de la cancelació del Mobile. És evident que la trascendència
d’aquesta...
Decálogo de medidas anti-fracaso escolar
-
A partir de los resultados del estudio "¿Qué hacen los centros para
minimizar el fracaso escolar?" (Proyecto "Centros Innovadores", grupo
DIM-EDU, 2018) de...
El deseo de aprender
-
Según los resultados del Edubarómetro catalán, cuando interrogamos a
familias y docentes sobre qué necesitarán los jóvenes para que les vaya
bien en la vid...
Ciclo de conferencias sobre temas cognitivos
-
Este ciclo de conferencias, desarrollado el pasado otoño, se centra en
primer lugar en dos temas cognitivos fundamentales: la percepción y la
consciencia q...
AMBIENTS NATURALS I/O SITUACIONS PROVOCADES
-
El treball socioemocional dins les aules cal fer-lo només en els ambients
naturals, o es poden crear també situaciones de joc provocades per fer un
millor ...
Memoritzar o entendre? (i II)
-
18/06/2016
La memòria no és un blindatge contra la comprensió sinó, ben al contrari,
és una facultat que cal aprendre a utilitzar per facilitar la compren...
Info Lowongan Kerja Tangerang
-
*Info Lowongan Kerja Tangerang –* Persaingan untuk mendapatkan pekerjaan
saat ini semakin sulit, banyaknya perusahaan yang lebih selektif dalam hal
merekru...
La playa de Jonàs, un lugar donde amar la lectura
-
Projecte de 4 sessions a 4t d´ESO. Proyecto de 4 sesiones en 4 de la ESO
Per què llegir? No és igual que veure una pel·lícula? Com aprendre a elegir
llibre...
¿Dónde falla el sistema educativo?
-
Esta carta:
"Como estudiante de segundo de carrera me sorprendo de mi
propia ignorancia. Obtuve una matrícula de honor en Bachillerato, hablo ...
El capitalisme i la corrosió del caràcter
-
La corrosión del carácter by Richard Sennett
My rating: 5 of 5 stars
Un llibre extraordinari per la reflexió sobre l´impacte del capitalisme
flexible sob...
PORCS I GRANOTES.
-
Són dies de lluïta. Una lluïta que cadascú la fa a la seva forma,
conscients de la dificultat però confiats en una salvació individual front
a la debacle c...
La "Pedagogía del caracol"
-
Donat l'enorme interès que va suscitar l'Elogi de l'educació lenta, de Joan
Domènech, a Graó hem editat un segon llibre sobre educació lenta. La
Pedagogía ...
VI Jornades Fòrum Novadors. On esTIC?
-
VI Jornades Fòrum Novadors. On esTIC? http://www.novadors.org/
http://www.novadors.org/?page_id=284 Comunicació presentada a les Jornades.
Presentació del ...
De nou, informació més que interesant
-
A continuació teniu links a pàgines que contenen informació d'interés:
cartes...articles...
http://www.diarioinformacion.com/secciones/noticia.jsp?pRef=20...
...No queremos ser pesados
-
No, no tenemos intención de ser pesados...pero es que todavía existen
muchos amigos que siguen visitando este blog y que no saben que nos hemos
cambiado...
No hay comentarios:
Publicar un comentario