Alumnes espanyols faran els exàmens amb llibres i ordinador en un pla pilot
FUENTE: http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=689344&idseccio_PK=1021
L'estudi, coordinat per la UAB, comprovarà si la informàtica ajuda a aprendre més
Dos alumnes del col·legi públic Manuel Giménez Fernández de Sevilla riuen amb el seu nou ordinador. Foto: EFE / JULIO MUÑOZ
EUROPA PRESS
BARCELONA
Un total de 2.000 alumnes de 30 col·legis espanyols faran exàmens amb llibres, ordinador i accés a les noves tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en el marc d'una investigació del grup Didàctica i Multimèdia (DIM), liderat per Pere Marquès, catedràtic de Didàctica i Organització Educativa de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
Tots els estudis sobre digitalització de les aules a nivell espanyol han demostrat que la introducció de les TIC per si mateixes no va acompanyada d'un rendiment escolar més gran, ja que els resultats dels alumnes es mantenen igual que abans del pas de la tecnologia.
Suport del professorat
De fet, el 90% dels professors (prop de 3.000) afirmen que els seus alumnes aprenen gràcies a les tecnologies, i el 60% creuen que milloren el rendiment dels estudiants, però les dades no detecten cap variació.
El grup de Pere Marquès treballa sobre la hipòtesi que la millora del rendiment no es detecta perquè els exàmens no pregunten pels coneixements adquirits, de manera que el pròxim curs introduiran la modalitat d'exàmens amb llibres i tot el material didàctic.
Defensa que els exàmens d'avui són "memorístics" i que s'haurien de modificar per avaluació de competències, com saber trobar informació. No obstant, aquesta modalitat no perjudica l'estudi, ja que es tracta d'exàmens per als quals s'ha de dominar l'assignatura.
"S'han de tenir uns coneixements previs, perquè, encara que tinguis tota la informació a Google, no ho pots fer en un temps raonable", sosté.
Per això, els 500 alumnes del programa Aulatice --en què participen 11 centres de tot l'Estat i 50 professors-- i els 1.500 estudiants d'Aules 2.0 --amb 21 col·legis espanyols i 100 professors-- seran els primers a incorporar aquesta modalitat d'examen en algunes proves. "A partir dels resultats, les conselleries d'Educació poden agafar idees", diu Marquès, que desvincula totalment la iniciativa del programa 1x1 de digitalització de les aules de la Conselleria d'Educació de la Generalitat.
Agosarada digitalització a Catalunya
De fet, Marquès considera que la Conselleria ha estat "agosarada" en el seu pla de digitalització, ja que al tractar-se d'un pla pilot no calia llançar-lo en més de 100 centres escolars "de cop", considera.
Marquès atribueix aquesta iniciativa a la intenció del Govern de suscitar la reacció en les editorials, que no es posarien a elaborar continguts "per pocs centres", i amb aquest centenar ha aconseguit arrossegar la creació de llibres digitals.
Aquest expert assenyala que la implantació del pla de la Generalitat "s'està fent bastant bé", ja que els professors asseguren disposar de més recursos i formació.
Factores psicológicos del MIEDO
-
Historias de miedo: se huele y se contagia
Cadena Ser. A Vivir que son dos días 15/12/2024
Play/Pause
Historias de miedo: se huele y se contagia
50:08...
Hace 2 días
No hay comentarios:
Publicar un comentario