L'any 1971 el professor Fuster va fer una descoberta cabdal: les seves investigacions el van portar a identificar les cèl·lules de la memòria del treball o memòria activa. La que utilitzem amb més freqüència en la nostra vida quotidiana. És un dels màxims experts mundials en l'estudi del còrtex prefrontal, que ell anomena"l'òrgan de la llibertat", perquè és en aquesta zona del cervell on els humans seleccionem la informació per decidir les nostres accions. Treballa des de fa gairebé 50 anys als Estats Units, i als seus 80 anys és un plaer sentir-lo parlar de com funciona el nostre cervell i de què podem fer per mantenir en forma la nostra memòria.
El deseo de un político
-
*Catalunya Plural, 27/04/2024*
El vértigo, y la posterior tentación de irse, puede sorprenderles en sus
vidas cuando perciben que su deseo o expectati...
Queridas Matemáticas
-
Este libro destaca la importancia de escuchar las inquietudes y
expectativas del alumnado con respecto al aprendizaje de las Matemáticas a
través de la e...
Converses educatives a Palafrugell.
-
Iniciem amb el meu amic Jaume Cela, aquestes converses que tenen com a
propòsit, reivindicar algun text pedagògic i conversar a l'entorn de temes
educat...
És urgent un retorn a les humanitats?
-
L'educació està perdent valors del passat? Com impacten els canvis socials
sobre els nous models educatius? És urgent un retorn a les humanitats
clas...
JOAN, DEMÀ PARLARÉ DE TU ALS MEUS ALUMNES
-
Saps que és llei de vida que les grans persones vagin marxant. Tot i així
costa de pair quan han estat molt properes, els teus bons amics i
referen...
EMOCIONS BÀSIQUES (per treballar en anglès)
-
L’Anna Carpena ha passat aquest vídeo interessant per treballar les
emocions bàsiques en l’àrea d’anglès a l’ESO. Us deixo amb el link i el
vídeo.
Preguntas respetuosas, relaciones poderosas
-
Hay un consenso entre pedagogos que los maestros deberían preguntar más y
afirmar menos. Incluso que los alumnos deberían preguntar más y, sobre
todo, sabe...
Canvi d'espai web
-
A partir d'ara, el lloc on aniré escrivint i compartint informació al
voltant dels meus interessos i activitats serà
*http://dossier.xtec.cat/atallada/* , ...
Ciclo de conferencias sobre temas cognitivos
-
Este ciclo de conferencias, desarrollado el pasado otoño, se centra en
primer lugar en dos temas cognitivos fundamentales: la percepción y la
consciencia q...
La transferència (I)
-
02/07/2016
Tots estem d’acord que l’escola ha de garantir que el que s’ha après portes
endins s’aplicarà portes enfora. Doncs bé, la capacitat per projecta...
Info Lowongan Kerja Tangerang
-
*Info Lowongan Kerja Tangerang –* Persaingan untuk mendapatkan pekerjaan
saat ini semakin sulit, banyaknya perusahaan yang lebih selektif dalam hal
merekru...
La playa de Jonàs, un lugar donde amar la lectura
-
Projecte de 4 sessions a 4t d´ESO. Proyecto de 4 sesiones en 4 de la ESO
Per què llegir? No és igual que veure una pel·lícula? Com aprendre a elegir
llibre...
¿Dónde falla el sistema educativo?
-
Esta carta:
"Como estudiante de segundo de carrera me sorprendo de mi
propia ignorancia. Obtuve una matrícula de honor en Bachillerato, hablo ...
PORCS I GRANOTES.
-
Són dies de lluïta. Una lluïta que cadascú la fa a la seva forma,
conscients de la dificultat però confiats en una salvació individual front
a la debacle c...
La "Pedagogía del caracol"
-
Donat l'enorme interès que va suscitar l'Elogi de l'educació lenta, de Joan
Domènech, a Graó hem editat un segon llibre sobre educació lenta. La
Pedagogía ...
VI Jornades Fòrum Novadors. On esTIC?
-
VI Jornades Fòrum Novadors. On esTIC? http://www.novadors.org/
http://www.novadors.org/?page_id=284 Comunicació presentada a les Jornades.
Presentació del ...
De nou, informació més que interesant
-
A continuació teniu links a pàgines que contenen informació d'interés:
cartes...articles...
http://www.diarioinformacion.com/secciones/noticia.jsp?pRef=20...
...No queremos ser pesados
-
No, no tenemos intención de ser pesados...pero es que todavía existen
muchos amigos que siguen visitando este blog y que no saben que nos hemos
cambiado...
No hay comentarios:
Publicar un comentario