http://www.elperiodico.cat/default.asp?idpublicacio_PK=46&idioma=CAT&idnoticia_PK=668564&idseccio_PK=1021
1. • Educació suavitza les sancions per faltes dels estudiants de secundària
2. • Enviar un alumne a casa durant 15 dies no necessita ara autorització familiar
Alumnes de tercer d’ESO de l’Institut Maragall de Barcelona, en una classe. Foto: MAITE CRUZ
JORDI CASABELLA
BARCELONA
L’esborrany de decret de la Conselleria d’Educació que regula l’autonomia dels centres escolars, que està previst que entri en vigor el curs vinent, suavitza la imposició de sancions provisionals a l’alumnat que comet faltes greument perjudicials per a la convivència –un comportament que es dóna més a l’ESO– a l’exigir el beneplàcit dels pares. La correcció d’aquest tipus d’actes es recull ara en el decret sobre drets i deures dels alumnes vigent des del 2006, amb unes disposicions en aquest capítol que seran derogades amb l’aprovació de la nova norma.
L’article 25 del decret sobre autonomia, un dels primers que desenvolupen la llei catalana d’educació (LEC), manté la possibilitat actual que, quan s’inicia un expedient contra un alumne i fins que es resolgui, la direcció del centre decreti la suspensió provisional del dret d’assistència a classe durant cinc dies, que podrà renovar-se per períodes idèntics fins a comptabilitzar un total de 20 dies (actualment són 15). Però a diferència de la normativa en vigor, només es quedarà a casa «si hi ha acord amb la família». Si no n’hi ha, «haurà d’anar al centre», encara que «no podrà participar en les activitats lectives amb el seu grup».
En l’actualitat, el decret sobre drets i deures de l’alumnat estipula que «el tutor haurà d’entregar a l’alumne un pla de treball de les activitats que ha de realitzar i establirà les formes de seguiment i control durant els dies de no assistència al centre amb la finalitat de garantir el dret a l’avaluació contínua», però l’opinió paterna a l’hora de decretar la seva expulsió temporal no és vinculant.
ACTES GREUS L’article 37 de la LEC cataloga com a faltes greument perjudicials per a la convivència les «injúries, ofenses, agressions físiques, amenaces, vexacions o humiliacions a altres membres de la comunitat educativa, el deteriorament intencionat de les seves pertinences i els actes que atemptin greument contra la seva intimitat o integritat personal». També tindran aquesta consideració «l’alteració injustificada i greu del desenvolupament de les activitats del centre, el deteriorament greu de les seves dependències o equipaments, la falsificació o sostracció de documents i la suplantació de personalitat en actes de la vida escolar». Completen la relació «la possessió de substàncies perjudicials per a la salut», o el tràfic amb aquestes substàncies, en al·lusió a les drogues, i «la comissió reiterada d’actes contraris a les normes de convivència».
La LEC manté la possibilitat d’expulsar en ferm un alumne durant tres mesos, amb el descompte corresponent dels dies de suspensió temporal si han existit, o fins i tot «la inhabilitació definitiva» per cursar estudis al centre.
lunes, 4 de enero de 2010
L’expulsió provisional a l’ESO requerirà el plàcet patern
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario