skip to main | skip to sidebar

Eficiència, Equitat i Educació - E. Jimeno

Bloc en català i en castellà on es reuneixen propostes, articles i referències diverses sobre l'eficiència i l'equitat a l'educació

Pàgines

  • Página principal
  • Neuroeducació
  • Propostes per als Plans d'Acció Tutorial

lunes, 4 de enero de 2010

Bones pràctiques de convivència

Com millorem la convivència?


Com organitzem les normes de convivència?


Com aprofitem els temps tutorials?


Com aprofitem els espais informals del centre?


Com millorem la coordinació i el treball amb els companys de claustre?


Com fem que els alumnes participin?


Com impliquem les famílies en el projecte educatiu?


Com organitzem el nostre temps?

FONT:  http://www.xtec.cat/lic/convivencia/organitzacio/estructura.html
Publicado por ENRIQUE JIMENO en 17:15
Enviar por correo electrónicoEscribe un blogCompartir en XCompartir con FacebookCompartir en Pinterest
Etiquetas: claustre, espais infromals, famílies, normes de convivència

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Entrada más reciente Entrada antigua Inicio
Suscribirse a: Enviar comentarios (Atom)

contador visitas gratis

Enrique Jimeno Fernández

Enrique Jimeno Fernández

Arxiu del bloc

  • ►  2014 (5)
    • ►  julio (1)
    • ►  mayo (4)
  • ►  2012 (49)
    • ►  diciembre (2)
    • ►  noviembre (1)
    • ►  octubre (2)
    • ►  septiembre (1)
    • ►  julio (18)
    • ►  junio (6)
    • ►  mayo (7)
    • ►  abril (7)
    • ►  marzo (1)
    • ►  enero (4)
  • ►  2011 (38)
    • ►  diciembre (2)
    • ►  julio (1)
    • ►  abril (3)
    • ►  marzo (10)
    • ►  febrero (8)
    • ►  enero (14)
  • ▼  2010 (166)
    • ►  diciembre (1)
    • ►  noviembre (7)
    • ►  octubre (6)
    • ►  septiembre (4)
    • ►  agosto (6)
    • ►  julio (18)
    • ►  junio (15)
    • ►  mayo (13)
    • ►  abril (8)
    • ►  marzo (9)
    • ►  febrero (15)
    • ▼  enero (64)
      • Algunes reflexions sobre competències bàsiques. De...
      • ESO i Batxillerat de tres cursos?
      • Els llibres digitals d’ESO seran gratuïts
      • Crítica al constructivisme
      • Hacia un pacto en educación
      • L’estudi ha de servir per formar-se, no per treballar
      • Pares i mares d'alumnes de secundària fan un progr...
      • Pasarelas contra el fracaso escolar
      • Qu’est-ce que tyranniser le savoir ?
      • Projecte «Què vols ser quan siguis gran?»
      • PRINCIPIOS QUE TENER EN CUENTA EN LA ACCIÓN EDUCATIVA
      • MINDFULNESS
      • El valor de las cosas. La ideología de la evaluaci...
      • Ambición educativa y cambio
      • Liderazgo distribuido según F.J. Murillo
      • LA DIRECCIÓN PARA EL CAMBIO ESCOLAR
      • La ideología de la evaluación
      • PARADIGMAS ESCOLARES VIGENTES. INFLUJOS EN EL SIST...
      • "Hemos sido libres antes de aprender a serlo" Ejem...
      • Revistes sobre educació
      • Carta als reis pedagogs
      • L’emergència del lideratge del sistema per David ...
      • Los directores de escuelas públicas piden a Maraga...
      • EL PERIÓDICO- Els encarregats de centres volen més...
      • EL PERIÓDICO- La conselleria preveu acreditar doce...
      • Els problemes de l'actual model educatiu català se...
      • EL MODEL ESCOLAR I EL DESPLEGAMENT DE LA LEC: Els ...
      • El desplegament de la LEC i la visió dels sindicats
      • Autoridad y disciplina
      • Profesores para un mundo ultramoderno
      • La recuperación de la autoridad
      • “Para no caer en el exceso de autoridad, la han qu...
      • Esborrany del decret d'autonomia de centres
      • Calendari de desplegament de la Llei d’educació de...
      • Las escuelas catalanas deberán fijar sus objetivos...
      • Escuelas e institutos deberán fijarse objetivos y ...
      • Sobre el decret de direccions
      • La Generalitat defensa l’avaluació del professorat
      • L’expulsió provisional a l’ESO requerirà el plàcet...
      • Los problemáticos
      • Els nens catalans pateixen cada vegada més trastor...
      • ¡A leer y escribir todo el mundo!
      • Institutos y colegios que han participado en el pl...
      • FRACÀS ESCOLAR
      • Competència lectora: marc conceptual per a l'avalu...
      • Sistema d'indicadors
      • Normativa sobre valors i actituds
      • Bones pràctiques de convivència
      • L'acollida del professorat
      • Projecte de convivència
      • Projectes d'innovació educativa. Centres d'educaci...
      • Projectes de qualitat i millora contínua dels inst...
      • Els nens que facin campana faran 'feina' per a l'e...
      • EL VÍDEO APLICAT A L'EDUCACIÓ i combinat amb les p...
      • El govern vol una escola inclusiva. L'experència d...
      • Educació vol que la direcció de centre exerceixi d...
      • Contra el fracaso: más autonomía escolar
      • El error en la educación de los hijos del baby boo...
      • Models educatius familiars a Catalunya
      • La calidad en los equipos de aprendizaje cooperati...
      • La crisi de la cohesió social
      • El lideratge en les organitzacions educatives inno...
      • Responsabilitat, autonomia i avaluació per a la mi...
      • Educar per fabricar ciutadans (vídeo-castellà)

Seguidors

Experts en educació

  • Ken Bain
  • Philippe Meirieu
  • Sociedad Española de Neurociencia***
  • Sarah-Jayne Blakemore
  • Marcos Zagal
  • Anna Forés
  • Richard Elmore
  • Pere Marquès blog
  • J. A. Marina
  • Pere Marquès
  • Gregorio Luri
  • David Hopkins (traducció automàtica al català)
  • David Hopkins
  • F. J. Murillo
  • Andy Hargreaves

Etiquetes

  • . (1)
  • 3 positius - 1 negatiu (1)
  • abandonament escolar (1)
  • absentisme (3)
  • abstracció (2)
  • abstracció progressiva (1)
  • Acarin-N. (1)
  • accés a l'inspecció (1)
  • acollida del professorat (2)
  • actitud positiva (1)
  • activitats complementàries (1)
  • activitats PAT (1)
  • actuacions d'èxit (1)
  • adolescents (6)
  • afecte i confiança (1)
  • agressivitat (4)
  • agrupació d'alumnes de diferents edat (1)
  • agrupaments homogenis i heterogenis (1)
  • alcohol (1)
  • alfabetització bàsica (1)
  • alfabetització crítica (1)
  • allò que el nen fa (1)
  • allò que el nen sent (1)
  • Alonso Puig-M. (1)
  • alteritat (1)
  • alumnat conflictiu (1)
  • alumnat excel·lent (1)
  • alumnes amb risc d'exclusió social (1)
  • alumnes nord-americans-asiàtics (1)
  • amígdala (1)
  • amor (1)
  • Amy Chua (2)
  • angelisme escolar (1)
  • ansietat (1)
  • aprendre a aprendre (1)
  • aprendre a raonar (1)
  • aprendre aprenent (1)
  • aprendre de memòria (1)
  • aprenentatge (2)
  • aprenentatge cooperatiu (2)
  • aprenentatge i cervell (1)
  • aprenentatge i hemisferis cerebrals (1)
  • aprenentatge inclusiu (1)
  • aprenentatge per competències (2)
  • aprenentatge per projectes (1)
  • aprofitar el temps (1)
  • àrea tegmental (1)
  • art de viure (2)
  • atenció a la diversitat (1)
  • atenció plena (1)
  • atmosfera de treball i convivència (2)
  • atordiment mediàtic (1)
  • auctorictas (1)
  • Audiopsicofonologia (1)
  • autisme (1)
  • autoconsciència (1)
  • autodisciplina (1)
  • autonomia de l'alumnat (1)
  • autonomia dels centres (9)
  • autonomia en la gestió (1)
  • autonomia i iniciativa personal (1)
  • autoritat (3)
  • autoritat del professorat (6)
  • avaluació (11)
  • Avaluació de les competències docents (1)
  • avaluació del professorat (7)
  • avaluació dels centres (2)
  • avaluació dels resultats (1)
  • avaluació externa (1)
  • avaluació global diagnòstica (1)
  • avaluació no memorística (1)
  • avaluació per competències (2)
  • avaluació pública de resultats (1)
  • avaluacions externes (2)
  • avaluar competències= processos en la resolució de situacions-problema (1)
  • avaluar críticament la informació (1)
  • AXIA (1)
  • Bain-Ken (1)
  • Bainbridge-D (1)
  • Ball-Pfil (1)
  • bases neurològiques de la imitació i l'empatia (1)
  • Belmonte-C. (1)
  • bibliografia (1)
  • Blakeslee-Sara (1)
  • bona educació (1)
  • bona feina (1)
  • bonisme escolar (1)
  • Bono-E. de (1)
  • bons hàbits (1)
  • bronques (1)
  • Bruer-John (1)
  • budisme (1)
  • bullyng (1)
  • burocratització (1)
  • Calendari de desplegament de la Llei d’educació de Catalunya (2)
  • Camps-V. (2)
  • CAMUS-A. (1)
  • cansament (2)
  • canvis a la identitat del professorat (1)
  • capacitat d'adaptació emocional (2)
  • capacitat deductiva (1)
  • capacitats morals (1)
  • caps de personal (4)
  • Cardús-S (1)
  • Carmona-Jordi (1)
  • Carr-N. (1)
  • Carta de compromís (2)
  • Castiñeira-A. (1)
  • Catalunya (1)
  • causes per les quals lluitar (1)
  • CC OO (1)
  • CEAPA (1)
  • ceguesa a l'elecció (1)
  • ceguesa al canvi (1)
  • ceguesa per falta d'atenció (1)
  • Centenars (1)
  • Centre (1)
  • centre educatiu i terapèutic (1)
  • CERI (1)
  • certeses (1)
  • cervell (5)
  • cervell adolescent (2)
  • cervell i fracàs escolar (1)
  • cervell moral (1)
  • Chomsky-N. (1)
  • cinisme postmodern (1)
  • civilitat i cervell (1)
  • civisme (1)
  • clàssic (1)
  • claustre (1)
  • clients (1)
  • coaching i lideratge (3)
  • coeducació (1)
  • coeficient d'intel·ligència (1)
  • coerció (1)
  • coherència (1)
  • cohesió social (3)
  • Coll-Margalida (1)
  • Colomé (1)
  • comissió de selecció de professors (1)
  • comoditat (1)
  • competència lectora (2)
  • competència lingüística (1)
  • competència social (2)
  • competencias (1)
  • competències bàsiques (3)
  • competències docents (1)
  • competències parentals (1)
  • competidors i col·laboradors (1)
  • competitivitat (4)
  • competitivitat entre escoles (1)
  • complicitat (1)
  • comprensió lectora (3)
  • compromís (1)
  • comunicació (1)
  • comunicar bé (1)
  • concentració (2)
  • condicionament instrumental (1)
  • conducta altruista (1)
  • conducta antisocial (2)
  • conducta oposicionista i desafiant (1)
  • conferències (1)
  • conflictes (2)
  • consciencia (1)
  • Consell de Direcció (1)
  • consens (1)
  • consens polític (1)
  • consumisme (3)
  • contracte d'aprenentatge (1)
  • control social (2)
  • Conway-M. (1)
  • Coopersmith (1)
  • Corea del Sud (1)
  • corporativisme (1)
  • Correa-M. (1)
  • còrtex (2)
  • còrtex lingüístic (1)
  • cost-benefici (1)
  • creativitat (3)
  • creença que l'èxit no està predestinat sinó que és el fruit del treball dur (1)
  • creences (1)
  • crisi d’autoritat (6)
  • crítica al constructivisme (1)
  • cultura de l'avaluació (1)
  • cultura de l'esforç (1)
  • cultura de la pau (3)
  • cultura de la queixa (1)
  • cultura del jo (1)
  • currículum de mínims (1)
  • Cury-A. (1)
  • Cutting-James E. (1)
  • Dalai Lama (1)
  • Damasio-A. (1)
  • Dans-Enrique (1)
  • Davidson-R. (1)
  • Debats d'Educació (1)
  • decàleg per a un bon ambient de treball (1)
  • decepció (1)
  • Decety-J. (1)
  • decret d'autonomia de centres (3)
  • decret de direccions (1)
  • dèficit d'atenció (1)
  • degradació de l'individu (1)
  • Dehaene-Stanislas (1)
  • del Pozo-José Manuel (1)
  • del Pozo-Montserrat (1)
  • democràcia (1)
  • desgast docent (1)
  • deshumanització (1)
  • desinfomació (1)
  • desmotivació pel coneixement (1)
  • desplegament de la LEC (1)
  • desregulació de la protecció social (1)
  • determinisme (1)
  • diari de positivitat (1)
  • DIM (1)
  • dinàmiques assambleàries (1)
  • diners (1)
  • Direcció (2)
  • directors/es (3)
  • directrius (1)
  • dirigisme competitiu (1)
  • disciplina (3)
  • disciplines acadèmiques (1)
  • disciplines=insufients per aprendre per competències (1)
  • discriminació positiva (1)
  • discurs economicista (1)
  • Dispenza-Joe (1)
  • dispersió (1)
  • disseminació del desordre (1)
  • dissolució de les disciplines (1)
  • distanciar-nos del present (1)
  • Ditmas 62 (1)
  • diversitat (1)
  • Documents de gestió de centre (1)
  • dopamina (3)
  • drets i desitjos (1)
  • drogues (1)
  • Dronkers-J. (1)
  • dsicriminació (1)
  • Dubet-F. (2)
  • Duch-Ll. (1)
  • Dumontheil-Iroise (3)
  • edat d'aprendre a llegir (1)
  • Educació (1)
  • educació del talent (3)
  • educació emocional (11)
  • educació en valors (1)
  • educació més personalitzada (1)
  • educació obligatòria (1)
  • educació permissiva (3)
  • educació-producte de consum (1)
  • educació/instrucció (1)
  • educar en la incertesa (1)
  • Educatives (1)
  • eficiència educativa (2)
  • eficiència o equitat (1)
  • eines contrastades (1)
  • Ekholm-Mats (1)
  • Elmore-R. (2)
  • elogi de la dificultat (1)
  • Elzo-Javier (2)
  • em (1)
  • emocions (3)
  • emocions bàsiques (2)
  • empatia (5)
  • empatia i aprenentatge (1)
  • enfortiment de la direcció (1)
  • Enkvist-I. (1)
  • ensenyament transmissiu (1)
  • entorn (1)
  • entorn motivador (1)
  • entrenar l'atenció (1)
  • entusiasme adolescent (1)
  • era de la concepció bancària (1)
  • errors dels pares (1)
  • escola comprensiva (1)
  • Escola de pares i TV (3)
  • escola escandinava (1)
  • escola i vida (1)
  • escola inclusiva (1)
  • escola meritocràtica (1)
  • Escoles de pares (2)
  • escolrars sense motivació (1)
  • escorça prefontal (1)
  • esforç (8)
  • ESO i Batxillerat de tres cursos? (1)
  • espais infromals (1)
  • espiritualitat i cervell (1)
  • espiritualitat transcultural (1)
  • esquerres (1)
  • Esquizofrènia (1)
  • estàndards (1)
  • estàndars (1)
  • estils de lideratge (1)
  • estímuls (1)
  • estratègies tòxiques (1)
  • estrès (3)
  • estructura de la activitat (1)
  • Estudiants (1)
  • estudiar per formar-se com a éssers humans (1)
  • estudiar per trobar feina (1)
  • Evers-Kathinka (1)
  • exàmens (1)
  • excel·lència (2)
  • excel·lència educativa (2)
  • excel·lència universal? (1)
  • exclusió social (3)
  • exemplaritat (2)
  • exigències contraculturals (1)
  • èxit escolar (4)
  • explicar l'après (1)
  • factors de qualitat (1)
  • facultat d’observació de l’aula (1)
  • falsa autoestima (2)
  • falta d'incentius (1)
  • Faltes (1)
  • faltes greus (1)
  • família nominal (1)
  • famílies (3)
  • famílies monoparentals (1)
  • famílies reconstituïdes (1)
  • feilicitat al treball (1)
  • fer classe als que no en volen (1)
  • fer el màxim (1)
  • fer esquemes (1)
  • Fernàndez Enguita -M. (1)
  • figura del director (1)
  • Fisher-Ury-Patton (1)
  • fites (1)
  • Foer-J. (1)
  • fonaments educatius (1)
  • Font-Jordi (1)
  • força de voluntat (1)
  • Forés-Anna (2)
  • formació (1)
  • formació del caràcter (1)
  • formació del directors/es (1)
  • formació del professorat (3)
  • formar líders (1)
  • Fox-Elaine (1)
  • FP (1)
  • fracàs escolar (14)
  • fracàs escolar dels immigrants (4)
  • Freud (1)
  • Fuhem (1)
  • fumar (1)
  • funció del director/a (1)
  • funció directiva (1)
  • funció moral (1)
  • funcions autorreflexives (1)
  • funcions executives (3)
  • Fundació Vidal i BArraquer (1)
  • Fundación Balia (1)
  • Fuster-J. (1)
  • Gabilondo (1)
  • Gardner-H (1)
  • Gazzaniga-M.S. (1)
  • Gazzaniga-S. (1)
  • generació del búnquer (1)
  • generació ni-ni (2)
  • generarció multitasca (2)
  • gestió de reunions (1)
  • gestió positiva dels conflictes (1)
  • gestor líder (1)
  • gestors (1)
  • Gold-J. (1)
  • Goleman-Daniel (2)
  • Gomà-J. (1)
  • González Faus-J.I. (1)
  • governança (1)
  • Graell-J. (1)
  • grafits (1)
  • Grainger-J. (1)
  • Grané-Francesc (1)
  • grau de cooperativitat (1)
  • grup d'iguals (1)
  • grup pilot (1)
  • guanyar-se la vida (1)
  • hàbits adolescents (2)
  • hedonisme (2)
  • herència i cultura (1)
  • hikikomori (1)
  • hiperpassius (1)
  • hipocamp (1)
  • homeostasi cultural (1)
  • homunculus somatosensorial (1)
  • Hopkins-D. (1)
  • Hsitòria de l'educació (1)
  • Huettel-Scott (1)
  • idees tòxiques (1)
  • identitat (1)
  • ideologia de l'avaluació (3)
  • IES Eduard Fonseré (1)
  • il·lusions corporals (1)
  • imaginació (1)
  • immediatisme i adolescència (1)
  • immigració i èxit escolar (2)
  • impaciència (1)
  • importància de l'esforç (1)
  • impulsivitat (3)
  • INCLUD-ED (1)
  • inclusió (3)
  • inconstància (1)
  • Indicadors de processos educatius (1)
  • Indicadors de recursos educatius i escolarització (1)
  • Indicadors de resultats (1)
  • infantilisme (1)
  • INS Pau Casals (1)
  • inspecció (1)
  • Institut-Escola (1)
  • integració (1)
  • intel·ligència (1)
  • intel·ligència artificial (1)
  • intel·ligència cognitiva (1)
  • intel·ligència cristal·litzada (1)
  • intel·ligència emocional (6)
  • Intel·ligència emocional infantil y juvenil (1)
  • intel·ligència executiva (4)
  • intel·ligència exitosa (1)
  • intel·ligència fluida (1)
  • intel·ligències múltiples (1)
  • interacció (1)
  • interacció amb el món (1)
  • interdependènncia positiva (1)
  • internet (1)
  • intolerància davant el sofriment (1)
  • ira (1)
  • irresponsabilitat (1)
  • Itaka al Raval (1)
  • IU (1)
  • jerarquització (1)
  • jo autobiogràfic (1)
  • Kagan (1)
  • Keysers-Ch. (1)
  • Koch-C. (1)
  • Kovacs (1)
  • Lantieri-Linda (1)
  • LEC (5)
  • lectura (1)
  • lectura digital (1)
  • Lévinas-E. (1)
  • Ley de Econmía Sostenible (1)
  • lideratge del sistema (1)
  • lideratge distribuit (2)
  • lideratge escolar (6)
  • lideratge i vida interior (1)
  • lideratge múltiple del professorat (1)
  • lideratge transformacional (1)
  • Ligoiz-Marta (1)
  • llei de Pareto (1)
  • llenguatges (1)
  • llenguatges sensorials (1)
  • llibres digitals (4)
  • llibres google (1)
  • lliure albir (1)
  • lliure elecció (1)
  • llocs comuns a l'escola (1)
  • llocs de treball específics de director (1)
  • lòbul frontal (2)
  • lògica (1)
  • López i Xamar-Cori (1)
  • Lozano-J.M. (1)
  • Luri (1)
  • LURI-G. (5)
  • Macknick-S. (1)
  • maduresa (1)
  • mag (1)
  • maig 68 (1)
  • mal humor (1)
  • mals hàbits (1)
  • mapes interiors (1)
  • mare tigre (1)
  • marge de millora possible (1)
  • Marina-J.A. (9)
  • Marquès-P. (1)
  • Martínez Conde-Susana (1)
  • màster (1)
  • matèria blanca (1)
  • matèria grisa (1)
  • Maya-Nieves (1)
  • mecanismes "com si" (1)
  • mediació (1)
  • meditació (1)
  • MEGR (1)
  • Meirieu-Ph. (3)
  • memòria (2)
  • memòria a llarg termini (1)
  • memòria activa (2)
  • memòria de treball (2)
  • memòria episòdica (1)
  • memòria i fracàs escolar (1)
  • memòria i intel·ligència (1)
  • memorisme (1)
  • ment (1)
  • mentalització (1)
  • mèrits escolars (1)
  • mestres (1)
  • mestres artesans (1)
  • mesures correctores (1)
  • metes (3)
  • mètode Arrowsmith (1)
  • mètode Tomatis (1)
  • metodologia de les reunions (1)
  • mielina (2)
  • Milers (1)
  • millora de l'educació (1)
  • millors ce la classe (1)
  • mindfullness (1)
  • MIT (1)
  • mites sobre l'educació (1)
  • mòbils (1)
  • model d'atenció no exclusiu (1)
  • model d'educació xinès (2)
  • model educatiu (1)
  • model educatiu centrat en l'ordinador personal (2)
  • Models de PAT (1)
  • Models educatius familiars a Catalunya (1)
  • models familiars (1)
  • món del treball (1)
  • món sense referències (1)
  • Mora-F. (2)
  • Morgado-I. (8)
  • motivació (4)
  • moviment de l'autoestima (1)
  • Moviment Educatiu Global de Reforma (1)
  • mp3 (1)
  • MRT (1)
  • Murillo.F.J. (1)
  • música i neuroeducació (1)
  • Naranjo-C. (2)
  • narcisisme (1)
  • naturalesa humana (1)
  • Navarro-A. (1)
  • necessitats educatives especials (1)
  • negociació (1)
  • nens (1)
  • nens malcriats (1)
  • nens optimistes (1)
  • neoliberalisme (1)
  • neurocentrisme (1)
  • neurociència (22)
  • neurociència cognitiva (1)
  • neurociència i economia (1)
  • neurociència i llenguatge (2)
  • neurociència i música (1)
  • neurocinema (1)
  • neurodidàctica (11)
  • neuroeducació (41)
  • neuroeducació i economia (1)
  • neuroeducació i música (1)
  • neuroètica (1)
  • neurolideratge (1)
  • neuromites (1)
  • neurones mirall (2)
  • neuroplasticitat (1)
  • neurotransmissors (1)
  • Neville-Helen (1)
  • nivell: PAT 2r ESO (1)
  • normativa (1)
  • normes (1)
  • normes de convivència (3)
  • noves tecnologies (1)
  • novetats bibliogràfiques (1)
  • nucli accumbens (1)
  • Nussbaum-M (1)
  • Oakeshott (1)
  • objectors escolars (1)
  • obscuritat (1)
  • Observatori de la Infància i l’Adolescència Faros (1)
  • opinió-avaluació de l'alumnat (1)
  • optimisme (2)
  • optimització del temps (1)
  • ordinadors a l'aula (2)
  • organització de centres (1)
  • organització del centre i competències (1)
  • Owen-Adrian (1)
  • paciència (1)
  • pacte educatiu (1)
  • paper homogeneïtzador de l'escola (1)
  • paperassa (1)
  • papilla made in Google (1)
  • paradigma de l'eficàcia (1)
  • paradigma de la cultura contra-hegemònica (1)
  • paradigma de la inclusió participativa (1)
  • Paraules clau: Professors (1)
  • pares (4)
  • pares Simpsons (1)
  • parlar d'un mateix (1)
  • participació de la comunitat escolar (1)
  • participación igualitària (1)
  • pasarel·les (1)
  • PAT (1)
  • PAT 4t ESO (1)
  • PAT BATXILLERAT (1)
  • paternalisme-autoritarisme difús (1)
  • pau interior (1)
  • pautes educatives de les famílies catalanes (1)
  • pedagogia de l'esforç (3)
  • Pedró-F. (1)
  • pensament creatiu (1)
  • pensament critic (1)
  • pensament lineal (1)
  • Perrenoud-Ph. (1)
  • perseverar (1)
  • Personal (1)
  • Pigem-Jordi (1)
  • Pinker-S. (1)
  • PISA (5)
  • pla d'acció (1)
  • Pla individualitzat per a cada alumne (1)
  • plantilles a proposta del director (1)
  • plantilles estables (1)
  • plasticitat cerebral (1)
  • poda sinàptica (2)
  • podcats (1)
  • poder de la imatge i educació (1)
  • Polítiques (1)
  • polítiques d’autonomia (2)
  • polítiques educatives (2)
  • polítiques educatives: model d'equitat (1)
  • polítiques educatives: model de compensació (1)
  • porros (1)
  • portfoli (1)
  • Postman-N. (1)
  • potestat disciplinària (1)
  • PP (2)
  • PQPI. PCPI (1)
  • pradigma de l'organització complexa (1)
  • preadolescència (1)
  • premis (1)
  • presa de decisions (1)
  • prevenció del vandalisme (1)
  • primats (1)
  • principis educatius del centre (1)
  • processament ortogràfic (2)
  • professionalitzar la direcció (2)
  • professionals de la gestió de centres (1)
  • professorat competent (1)
  • professorat educador (1)
  • programa 1x1 (2)
  • programació per competències (1)
  • programari lliure (1)
  • programes educatius TV (1)
  • projecte curricular (1)
  • Projecte de convivència (1)
  • projecte de direcció (2)
  • projecte educatiu (1)
  • projectes d'innovació educativa (3)
  • projectes de qualitat i millora contínua (1)
  • projectes eficients (1)
  • Propuesta para un Pacto Social y Político por la Educación (2)
  • protocols contra la violència escolar (1)
  • PSOE (2)
  • publicació de resultats (1)
  • publicitat (1)
  • puer videns (1)
  • Punset-E. (4)
  • Punset-E. professorat (1)
  • qualitat (1)
  • què cal ensenyar a l'escola? (1)
  • racionalitat instrumental (1)
  • Ramachandran-V.S. (1)
  • raó instrumental (1)
  • ràtios (1)
  • recerques educatives (1)
  • recolzament als professorat (1)
  • recompensa immediata (1)
  • reconeixement (1)
  • reconeixement facial (1)
  • records (1)
  • Recuperación de la autoridad (1)
  • recursos educatius i escolarització (1)
  • reflexió (1)
  • reforçament direccions (1)
  • règim d’inspecció nacional (1)
  • regulació emocional (1)
  • relació alumnat-professorat (1)
  • relació pares - centre educatiu (1)
  • relació teològica amb l’escola (1)
  • religió (2)
  • remuneració (1)
  • rendiment de comptes (1)
  • renovació pedagògica (1)
  • reorganització sinàptica (1)
  • reparació o restitució dels danys materials (1)
  • repetició (2)
  • reptes (1)
  • reptes dels directors de les escoles (1)
  • responsabilitat (2)
  • responsables del rendiment escolar (1)
  • resposta emocional exacerbada (1)
  • ressonància magnètica (1)
  • resultats (2)
  • resultats = diners (1)
  • retòrica de l'eficiència (1)
  • reunions i eficiència (1)
  • Revista Science (1)
  • Revistes sobre educació (1)
  • revolució hormonal (1)
  • Rifkin-J. (1)
  • riscos laborals (1)
  • Rizzolati-G. (1)
  • Robinson-K. (1)
  • roboticistes (1)
  • Roca-Enric (1)
  • ronaldisme (1)
  • Rubia-F. (3)
  • Sahlberg-Pasi (1)
  • Salavert - Roser (1)
  • Salomone-John D (1)
  • salut (1)
  • salvar el món (1)
  • San-Ll. (1)
  • sancions (4)
  • SAT (1)
  • Scharmer-O. (1)
  • segregació (1)
  • Seligman (1)
  • Senge-P. (1)
  • Sennet-R. (1)
  • sentiment (1)
  • sentiment de control de la pròpia vida (1)
  • Sentit (1)
  • serotonina (1)
  • Shalden-M. (1)
  • Siegel D.J. (1)
  • Sigman-Mario (1)
  • silenci (1)
  • sindicats (1)
  • Síndrome del Pensament Accelerat (1)
  • Singer-T. (1)
  • singularitat de la ment humana (1)
  • sistema d'incentius i sancions (2)
  • sistema educatiu espanyol (1)
  • sistema suec (1)
  • sistemes assemblearis (1)
  • sistemes educatius (2)
  • Sløterdijk (1)
  • sobreprotecció (1)
  • sóc amor (1)
  • socialització (1)
  • societat sana (1)
  • sofriment (1)
  • Solé-I. (1)
  • Solé-R. (1)
  • solidaritat (1)
  • solitud (1)
  • somniadors lúcids (1)
  • sopa transversal (1)
  • soroll rosa (1)
  • Steels-L. (1)
  • Stenberg-R. (1)
  • Stevens-Courtney (1)
  • stop and catch (1)
  • Subirana-Miriam (1)
  • substància blanca (1)
  • suicidis (1)
  • superar obstacles (1)
  • superficialitat (1)
  • suport educatiu (1)
  • talent (1)
  • Tamir i Mitchell (1)
  • tasques d'estiu (1)
  • tasques de la llar (1)
  • TDAH (1)
  • tècnica dels sis barrets (1)
  • tècniques d'estudi (3)
  • tecnolatria (2)
  • televisió (1)
  • tenacitat (1)
  • teoria de l'acció i rendiment de comptes (2)
  • teoria de la ment (1)
  • teoria de les finestres trencades (1)
  • teoria dels colors (1)
  • test del hemisferis del cervell (1)
  • tests (1)
  • textos (1)
  • TIC (1)
  • TIMMS (1)
  • tolerància a la frustració (2)
  • tolerància cero (1)
  • Tomatis-A (1)
  • Torralba-F. (2)
  • tracte (1)
  • transversalitat (1)
  • trastorns de conducta (1)
  • trastorns mentals infantils (1)
  • Treadway-M. (1)
  • treball en xarxa (1)
  • treball per projectes (1)
  • trets psicopàtics (1)
  • Unger-A (1)
  • Universidad de Padres (1)
  • UOC (1)
  • Vaello-Juan (1)
  • valors autoritaris (1)
  • valors dels adolescents (1)
  • velocitat de processament neural (1)
  • verbalisme (1)
  • vida interior (1)
  • Vídeo (8)
  • vídeonen (1)
  • Vilarroya-O. (1)
  • vincles humans (1)
  • vincles socials (1)
  • violència (3)
  • violència escolar (1)
  • virtuts (1)
  • visió cega i ceguesa social (1)
  • visió del món (1)
  • visió estratègica (1)
  • visualitzar la jornada (1)
  • vivències pròpies (1)
  • voluntat (2)
  • Wassmann (1)
  • Wert-J.I. (1)
  • xarxes socials (1)
  • Yongey Mingyur Rimpoché (1)
  • Zarka-Y (2)

RECULLS DE PREMSA

  • Recull de premsa de la USTEC
  • Recull de premsa de la FECC

La meva llista de blocs

  • DES DE L'ESCOLA
    Casal del Mestre: 40 anys de pedagogia compromesa i ciutat viva - L’any 1979, en plena transició democràtica i enmig de les efervescències socials d’una Santa Coloma en transformació, un grup de mestres va decidir que c...
    Hace 1 día
  • PENSANDO EN EDUCACIÓN
    ¿Cómo evitar directores "matacolegios"? La importancia de seleccionar y formar a los mejores directivos - Imagina una escuela donde el entusiasmo de los estudiantes y el esfuerzo de los docentes se desvanecen porque su director, en lugar de liderar, genera d...
    Hace 6 días
  • El Blog de José Ramón Ubieto
    Skibidi Toilets: cuando el evacuado eres tú - *Catalunya Plural, 30/5/25* “Los jóvenes que votan a la extrema derecha no lo hacen solo por oposición al feminismo. La brecha social y la desigualdad...
    Hace 1 semana
  • La mirada pedagógica
    Fomentar la autonomía y la agencia del estudiante - Fomentar la autonomía y la agencia del estudiante es un reto profesional difícil. Comparto algunas orientaciones fruto de nuestra experiencia, especialme...
    Hace 3 meses
  • Docencia y Didáctica
    RECOPILACIÓN GRATUITA PROGRAMACIONES Y UNIDADES DIDÁCTICAS . SE INCLUYE MATERIAL LOMLOE - Las oposiciones docentes tanto en los cuerpos de *maestros* como *cuerpos de secundaria y Técnicos de FP* tienen un componente científico de conocimien...
    Hace 7 meses
  • El Blog de Pepe Menéndez
    ¿QUÉ MODELOS DE APRENDIZAJE ACTIVO PODEMOS DESARROLLAR QUE ESTÉN EN LA FRONTERA? - Boris Mir es profesor de Educación Secundaria y director de formación docente en el Instituto Angeleta Ferrer, un centro de Barcelona especializado en la i...
    Hace 9 meses
  • Aprender a Pensar
    Aprender a enseñar a leer y a escribir - Parece lógico pensar que la escuela aprovecha el conocimiento científico y académico sobre el aprendizaje de la lectura y la escritura. Pero un porcentaj...
    Hace 9 meses
  • VENT DE CARA
    Lanzamiento del tema del #TiempoDeLaCreación 2023 -
    Hace 2 años
  • Arran de pupitre
    YOMO temia - Aquests darrers dies s’ha parlat molt de les conseqüències econòmiques derivades de la cancelació del Mobile. És evident que la trascendència d’aquesta...
    Hace 5 años
  • Nous conceptes a la Llei d'educació - Alberto del Pozo
    Desenvolupaments estatal i autonòmic dels drets educatius - A Rosa Maria Cama, *in memoriam* Va ser ella la que va tenir la idea d’aquest blog sobre la LEC, quan jo no sabia ni què era un blog. M’ho va explicar i e...
    Hace 5 años
  • CHISPAS TIC Y EDUCACIÓN. Blog Pere Marquès
    Decálogo de medidas anti-fracaso escolar - A partir de los resultados del estudio "¿Qué hacen los centros para minimizar el fracaso escolar?" (Proyecto "Centros Innovadores", grupo DIM-EDU, 2018) de...
    Hace 6 años
  • Tres és companyia
    Beetle Blocks: impressió 3D amb blocs de programació - Fa poques setmanes es va celebrar el 10è aniversari d'Scratch que, entre els seus mèrits ha estat el de proposar un entorn de programació per blocs molt...
    Hace 7 años
  • NEUROCIENCIAS: F.J. Rubia
    Ciclo de conferencias sobre temas cognitivos - Este ciclo de conferencias, desarrollado el pasado otoño, se centra en primer lugar en dos temas cognitivos fundamentales: la percepción y la consciencia q...
    Hace 8 años
  • Educació Emocional, una filosofia de vida.
    AMBIENTS NATURALS I/O SITUACIONS PROVOCADES - El treball socioemocional dins les aules cal fer-lo només en els ambients naturals, o es poden crear també situaciones de joc provocades per fer un millor ...
    Hace 8 años
  • A l'Ara
    Memoritzar o entendre? (i II) - 18/06/2016 La memòria no és un blindatge contra la comprensió sinó, ben al contrari, és una facultat que cal aprendre a utilitzar per facilitar la compren...
    Hace 8 años
  • Psicopedagogía Didáctica.
    Info Lowongan Kerja Tangerang - *Info Lowongan Kerja Tangerang –* Persaingan untuk mendapatkan pekerjaan saat ini semakin sulit, banyaknya perusahaan yang lebih selektif dalam hal merekru...
    Hace 9 años
  • Nosotros Competentes/Nosaltres Competents
    La playa de Jonàs, un lugar donde amar la lectura - Projecte de 4 sessions a 4t d´ESO. Proyecto de 4 sesiones en 4 de la ESO Per què llegir? No és igual que veure una pel·lícula? Com aprendre a elegir llibre...
    Hace 10 años
  • Escola i renovació/ bloc del director de l'Escola La Mercè - Tortosa
    100 anys d’escola d’estiu - [image: 100 anys d'Escola d'Estiu] 100 anys d’Escola d’Estiu
    Hace 11 años
  • Dia de clase
    ¿Dónde falla el sistema educativo? - Esta carta: "Como estudiante de segundo de carrera me sorprendo de mi propia ignorancia. Obtuve una matrícula de honor en Bachillerato, hablo ...
    Hace 11 años
  • Notes d'opinió
    La llei Wert i la mcdonaldització de l’educació espanyola - La pretensió del Partit Popular amb el ministre d'Educació al capdavant que l'educació espanyola s'endinsi en el segle XXI marcant el pas de l'oca, posa d...
    Hace 11 años
  • Observatori LEC
    Comentari al nou decret regulador del procediment d'autorització i comunicació prèvia per a l'obertura de centres educatius de titularitat privada - Comentari al nou decret regulador del procediment d'autorització i comunicació prèvia per a l'obertura de centres educatius de titularitat privada: El Diar...
    Hace 12 años
  • Canvis socials i educació
    El capitalisme i la corrosió del caràcter - La corrosión del carácter by Richard Sennett My rating: 5 of 5 stars Un llibre extraordinari per la reflexió sobre l´impacte del capitalisme flexible sob...
    Hace 12 años
  • Quadern de bitàcola d'un educador.
    PORCS I GRANOTES. - Són dies de lluïta. Una lluïta que cadascú la fa a la seva forma, conscients de la dificultat però confiats en una salvació individual front a la debacle c...
    Hace 13 años
  • Mejora de la Eficacia Escolar
    Lisa Donlan on How the WalBloom Administration Fails the Accountability Test - *Find the accountability* *Lisa Donlan writes: * *All that "data" and none on the networks?* *....after a first failed experiment of imposing a uniform cu...
    Hace 13 años
  • El bloc de l'educació lenta
    La "Pedagogía del caracol" - Donat l'enorme interès que va suscitar l'Elogi de l'educació lenta, de Joan Domènech, a Graó hem editat un segon llibre sobre educació lenta. La Pedagogía ...
    Hace 14 años
  • EduPress
    El Consorci d'Educació de Barcelona suscita grans desconfiances un any després de la seva creació - El Consorci d'Educació de Barcelona, que va començar a funcionar fa un any, suscita desconfiances i crítiques entre la comunitat educativa, almenys així ho...
    Hace 14 años
  • Escola 2018
    Temps era temps que es va voler decretar un professorat 2.0 - Article publicat originàriament a:* Escola Catalana.* Fer de mestre. Número 461 (reproduït amb permís de l'autor) T’envio aquest missatge des de l’any 2...
    Hace 15 años
  • Innovació, tecnologia i educació
    Aproximacions per arribar a l’escola digital: el Projecte Escola 2.0 - Fa uns mesos va sortir a la llum pública el *Projecte Escola 2.0*. Segons informació oficial del Ministeri d’Educació, aquesta mesura permetrà adaptar al s...
    Hace 15 años
  • Coaching: La gestió de la tutoria
    Article i responsables - Document en pdf.
    Hace 15 años
  • blogs.uab.cat/jornadesiceuab/
    VI Jornades Fòrum Novadors. On esTIC? - VI Jornades Fòrum Novadors. On esTIC? http://www.novadors.org/ http://www.novadors.org/?page_id=284 Comunicació presentada a les Jornades. Presentació del ...
    Hace 15 años
  • Seminari Caps d'Estudi
    Bon estiu!! - Horari del Servei Educatiu: de 8’30 a 14’30 del 8 de juny al 15 de juliol i de l’1 al 10 de setembre
    Hace 15 años
  • Educació per a la ciutadania
    De nou, informació més que interesant - A continuació teniu links a pàgines que contenen informació d'interés: cartes...articles... http://www.diarioinformacion.com/secciones/noticia.jsp?pRef=20...
    Hace 16 años
  • ECOURBAN Blog
    ...No queremos ser pesados - No, no tenemos intención de ser pesados...pero es que todavía existen muchos amigos que siguen visitando este blog y que no saben que nos hemos cambiado...
    Hace 17 años
  • Bloc d'Educació
    -
  • Planetaki Planet CONSISTENCIA Y EDUCACIÓN
    -
  • De la Llei d'educació als reglaments - Francesc Vidal
    -
  • Planeta Educativo - Un primer vistazo a la blogosfera educativa
    -
  • D'aquí i d'allà
    -
  • Fer Escola a Barcelona
    -
  • FEDERACIÓ DE MOVIMENTS DE RENOVACIÓ PEDAGÒGICA
    -

La LEC i el seu desenvolupament

  • Bloc de la inspectora Manuela Rubio
  • Primer Congrés sobre l'Èxit Educatiu i l'Autonomia de Centres
  • Projectes d´Autonomia
  • Espai LEC
  • Zones educatives
  • PQPIs
  • Llei d'Educació de Catalunya (pdf)
  • De la llei als reglaments - Francesc Vendrell
  • Nous conceptes a la Llei d'Educació - Alberto del Pozo
  • Observatori LEC

Noves tecnologies i educació

  • Innovació, tecnologia i educació - Miquel Àngel Prats - Edu21
  • DIM - UAB

Moviment del rendiment del comptes

  • Rendimiento de cuentas y desarrollo profesional

AVALUACIÓ PER COMPETÈNCIES

  • Desarrollo de las competencias básicas en Primaria y Secundaria
  • ESO - Orientacions - XTEC
  • Competències bàsiques XTEC
  • Competències docents

Neuroeducació

  • Dairio Médico - Neurología
  • Notícies de neurociència EL PAIS
  • BCNeurociencia
  • FORUM OF NEUROSCIENCE
  • Eduard Punset
  • International Mind, Brain & Education Society***
  • Gustavo Deco (UPF)
  • Society for Neuroscience
  • The adolescent brain
  • Centre for Neuroscience in Education (Cambridge)
  • Neuroscience - education (traducció automàtica al català)
  • Tendencias 21
  • I Congreso Internacional de Neuroeducación. Mar del Plara. Argentina.

Educació en valors

  • Educar en valores
  • Educación en valores FETE - UGT
  • SENDERI

Psicologia

  • El Blog de José Ramón Ubieto

ESCOLA DE PARES

  • Parlem. Què puc fer si...
  • Universidad de Padres (J. A. Marina)
  • Programa TV: Pares, fills i escola
  • GRODE(Grup de Recerca Orientació i Desenvolupament Educatiu) de la Universitat Autònoma de Barcelona.
  • Convivència i èxit escolar

Think tanks d'educació

  • Moviments de Renocació Pedagògica de Catalunya
  • Educadors ignasians
  • Educació segle XXI
  • Edu21 - Centre Jordi Pujol

Coaching i lideratge

  • Coaching i lideratge

Enllaços

  • Fòrum Europeu d'Administradors de l'Educació a Catalunya (FEAEC)
  • Nosaltres competents
  • Revistes sobre educació
  • Materials digitals - Projecte Espurna
  • DIM-UAB DIDÁCTICA Y MULTIMEDIA
  • Normativa educativa - Inspecció educativa
  • Recull de premsa de la FECC
  • Aprenentatge per competències CRP Vallès Oriental II
  • GUIX
  • Cuadernos de Pedagogía
  • ESHA
  • AIEC
  • ACESC: articles d'opinió
  • ACESC
  • AXIA
  • Fer escola a Barcelona
  • USTEC
  • Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
  • Notícies a GENCAT - Departament d'Educació
  • Innovació Educativa
  • Movilización educativa - J.A. Marina
  • Movilización educativa -J.A.Marina: bibliografía
  • Revista de Educación
  • Grintie - César Coll
  • UOC: Conferències sobre educació (vídeos)
  • Debats d'Educació
  • Fundació Jaume Bofill
  • Canal UNED - Educación
  • Mind and Life Institute
  • Innovació Educativa
  • Movilización educativa - J.A. Marina
  • Movilización educativa -J.A.Marina: bibliografía
  • Revista de Educación
  • Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu
  • Notícies a GENCAT - Departament d'Educació